رویاهایی که کوچک ماندند… – آکادمی رهیار

رویاهایی که کوچک ماندند…

آنچه در این پست میخوانید

همه در کلاس‌های درس کنار هم نشسته‌اند، معلم‌هایی که تمام هفته آن طرف نیمکت درس می‌دهند حالا جای دانش‌آموزهای خود نشسته‌اند. آنچه معلم‌های این منطقه از آن حرف می‌زنند نیاز به آموزش برای تدریس بهتر در سر کلاس است. معلم‌هایی که خودشان از خلأهای دانشی سر کلاس می‌گویند، آن هم وقتی در پاسخ به سؤال دانش‌آموزان، متوجه دانش ناکافی خود می‌شوند.

حالا با حوصله سر کلاس آموزشی گروهی از معلمان می‌نشینند که برای آموزش به آن‌ها دوره دیده و از طرف آکادمی رهیار به این منطقه اعزام شده‌اند.

📍سیستان وبلوچستان | شهرستان سرباز؛

در کوچه پس‌کوچه‌های سرباز که قدم می‌زنی، ریسمان فقر شهری خودنمایی می‌کند. یکی از مناطق محرومی که سرنوشت کودکانش به شرایطی گره خورده که سهمی در آن ندارند.

بچه‌ها رویاهای کوچکی را دنبال می‌کنند که گاه همان هم محقق نمی‌شود. اگر تا پایان دوره متوسطه دوم درس بخوانند انتخابی جز معلمی و ورود به دانشگاه فرهنگیان ندارند.

زیرا در کنار نبود اشتغال کافی، تنها افراد موفقی که تا به‌حال کودکان این مناطق در اطراف خود دیده‌اند، معلم‌ها بوده‌اند و برای همین تنها مسیر روشن پیش‌روی خـود را شغل معلمی می‌دانند…

🔴 کمبود منابع درسی، دانش پایین معلم‌ها، حضور سرباز معلم‌ها، خدماتی‌ها و معلم‌های ماده ۲۸ که بدون آموزش کافی بـرای تدریس در کلاس‌های درس حاضر شده‌اند، به‌طور مستقیم در کیفیت آموزش دانش‌آموزانی اثر داشته که باید در امتحانات نهایی و کنکور با شهرهای دیگر پیش بروند؛ در حالی‌که حتی امکانات حداقلیِ تحصیل را هم تجربه نکرده‌اند…

💬 عبید – دانش‌آموز بلوچ می‌گوید:

«ما یک آموزشگاه یا کلاس کنکور نداریم، درصورتی‌که می‌دانیم استان‌های دیگر کلاس کنکور وجود دارد، برای همین ما هر نتیجه‌ای بگیریم، خودمان تنها هستیم. حتی ما با امکاناتی که داریم، باید همان امتحان نهایی را بدهیم که بچه‌های شهرهای دیگر می‌دهند. این چیزها برای ما خیلی استرس دارد…»

🔴 طبق گزارش سالانه آموزش و پرورش از وضعیت معدل امتحانات نهایی هم، سیستان‌وبلوچستان در وضعیتی نگران‌کننده قرار دارد.

▪️تمام ایـن چالش‌ها کیفیت آموزشی در سیستان‌بلوچستان را تحت تأثیر قرار داده، حالا گروهی از معلم‌های آکادمـی رهیـــار در این منطقه حاضر شدند تا با آموزشِ روش تدریس به معلم‌ها، مدیران مدارس و حتی دانش‌آموزان، به تقویت این زیـرساخت کمک کنند.

✨ ما در آکادمی رهیار اولین بار در سال ۹۳ قدم در این راه نهادیم و معلمانمان به مناطق محروم کشور سفر می‌کردند تا با معلم‌های متخصص و دغدغه‌مند، تلاشی برایی افزایش سطح دانش مدرسان، دانش‌آموزان و داوطلبان کنکور این مناطق کرده باشیم.

🗞️متن کامل این خبر در روزنامه شرق (کلیک)

🔗 اطلاعات بیشتر از پروژه #هم_قدم_رهیار و همراهی با ما

 

Logo1

 

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!

پروژه‌ی هم‌قدم

آنچه در این پست میخوانید آکادمی رهیار برای انتقال تجربیات فوق راه‌اندازی گردید تا خدماتی همچون آموزش، توانمندسازی معلمان، پژوهش…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *