پروژهی همقدم
هدف مؤسسین رهیار از بدو تأسیس این بوده که با سازماندهی و استقرار سیستمها و روشهای نوین در رهیار از جمله طراحی و استقرار نظام برنامهریزی استراتژیک، نظام مدیریت فرایندهای سازمانی مبتنی بر استانداردهای مدیریت کیفیت و طراحی و استقرار فرایندها و فعالیتهای آموزشی براساس الزامات مدل مدرسهی کیفی، دانش و تجارب خود را در قالب یک الگوی موفق از آموزش و پرورش نوین، علمی و فناورانه به سایر نهادهای حوزهی آموزش انتقال دهند.
کمبود منـابع درسی، دانش پایین معلمها، حضور سرباز معلمها، خریدخدماتـیها و معلمهای ماده ۲۸ که بدون آموزش کافی بـرای تدریس در کلاسهای درس حاضر شــدهاند، بهطور مســـتقیم در کیفیت آمـوزش دانـــشآمـوزانــی اثر داشــته که باید در امتـحانـات نهایی و کنـکور با شـــهرهای دیگر پیــش بروند؛ در حالیکه حـتـــی امـکانـات حداقلیِ تحصیل را هـم تــجــربــه نکردهانــد.
تمــام ایـــن چالــشهـا باعث شــده کیفیت آموزشــــی در مناطق محروم نگرانکننده اعلام شود.
آکادمی رهیار برای انتقال تجربیات فوق راهاندازی گردید تا خدماتی همچون آموزش، توانمندسازی معلمان، پژوهش و توسعه را برای پایبندی و تعهد به مسئولیت اجتماعی ارائه دهد.
سال ۹۳ بود که قدم در این راه نهادیم و حالا چند روز در ماه گروهی از معلمهـای متخصــص و دغدغهمنــد ما در ایـــن مناطق حـاضــــر میشوند تا با آمـــوزشِ روش تـدریــــس به معلمهــا و مدیــــــران مــدارس، و برنامههایی برای دانشآمـوزان و داوطلبـــان کنـــکور به تقویت ایـن زیـرســاخت کمک کنند.
برای کسب اطلاعات بیشتر از پروژهی #هم_قدم_رهیار و همراهی با ما لینک زیر را لمس کنید: