سومین سمینار آموزشی رهیار – آکادمی رهیار

سومین سمینار آموزشی رهیار

در سال‌های گذشته سمینارهای آموزشی رهیار با عناوین «ســــمینـــــار ارزشـــــیابی، تــــجـــــربــــه‌هــــا و ایده‌ها» و «سمینـــــار ارزشـــــیابی، شواهد یادگیری» با هدف به اشتراک‌گذاری تجربیات همکاران در حوزۀ ارزشیابی آموزشی و معرفی رویکرد رهیار در طراحی آموزشی و ارزشیابی در مجتمع آموزشی رهیار برگزار شد.

امسال نیــز قصد داریــم در فرصتی که سمینار در اختیارمان قرار می‌دهد این رویکرد آموزشی را عمیق‌تر بررسی کنیم.

از این رو در سمینار سوم به موضوع «استراتژی‌های جمع‌آوری شواهد یادگیری» می‌پردازیم. 

شروع نام‌نویسـی : ۳ تیر

تخفیف زودهنگام: تا ۱۰ تیر

پایان نام‌نویســی: ۲۰ تیر

برگزاری ســـمینـــار: ۳۱ تیر

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

سومین سمینار آموزشی رهیار در روز یکشنبه ۳۱ تیرماه ۱۴۰۳ از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۶:۰۰ در مجتمع آموزشی رهیار برگزار شد.

 

مقالات سمینار در دو بخش پنل‌های عمومی و هم‌زمان ارائه شدند.

مقالات پنل عمومی در سالن اصلی ارائه شد و برای همه شرکت‌کنندگان قابل استفاده بود.

اما ارائه‌های هم‌زمان در سه سالن جداگانه ارائه شدند و شرکت‌کنندگان به انتخاب خودشان در یکی از سالن‌ها حضور یافتند.

 

برای مشاهده جزئیات و ساعت ارائه‌ها کلیک کنید.

⇐ استراتژی‌های جمع‌آوری شواهد یادگیری، تنوع و کاربردها
– هر استراتژی در چه موقعیت‌هایی به‌کار می‌آید؟
– چگونه تنوع استراتژی‌های جمع‌آوری شواهد به رصد کردن مسیر یادگیری کمک می‌کند؟

⇐ استراتژی‌های جمع‌آوری شواهد یادگیری و دایرۀ اهداف
چگونه تناسب معنادار بین اهداف آموزشی و استراتژی‌های جمع‌آوری شواهد یادگیری به ما کمک می‌کند؟

⇐ استراتژی‌های جمع‌آوری شواهد یادگیری و سناریوی آموزشی
استراتژی‌های جمع‌آوری شواهد یادگیری چگونه در طراحی سناریوی آموزشی به‌کار گرفته می‌شوند؟
چه ارتباطی بین موقعیت‌های داربست‌زنی و استراتژی‌های جمع‌آوری شواهد در سناریوی آموزشی وجود دارد؟
چگونه استراتژی‌های جمع‌آوری شواهد یادگیری به گوناگون‌سازی محتوا، فرایند و نتیجه در سناریوی آموزشی کمک می‌کند؟

⇐ استراتژی‌های جمع‌آوری شواهد یادگیری و فرصت یادگیری
چگونه از استراتژی‌های مختلف می‌توان برای بهینه کردن فرایند فرصت یادگیری استفاده کرد؟

⇐ استراتژی‌های جمع‌آوری شواهد یادگیری و کارنما
چگونه از استراتژی‌های مختلف در ارائۀ بازخورد مؤثر استفاده کنیم؟
چگونه ابزارهای گزارش‌دهی در یک کارنما می‌تواند متناسب با هر استراتژی جمع‌آوری شواهد به‌کار گرفته شود؟

یک سال دیگر در کنار هم تجربه‌هایمان را به‌اشتراک گذاشتیم و بی‌صبرانه منتظر

سمینار سال آینده هستیم ...

در یک سیستم آموزشی پویا، معلم یک طراح است و طراحی مسیر یادگیری دانش‌آموزان را به عهده دارد. یک طراحی آموزشی موفق ویژگی‌های یادگیرنده را در نظر می‌گیرد تا او را به اهداف آموزشی معینی برساند. برای آگاهی از جایگاه یادگیرنده در مسیر یادگیری لازم است شواهدی مبنی بر میزان دست‌یابی او به اهداف آموزشی جمع‌آوری شود. نتایج این ارزشیابی قدم‌های بعدی را برای یادگیرنده و معلم مشخص می‌کند. سناریوی آموزشی، مجموعۀ‌ پیوسته‌ای از فعالیت‌های آموزشی است که بر اساس شواهد یادگیری طراحی شده، اهداف آموزشی را دنبال می‌کند و متناسب با ویژگی‌های دانش‌آموزان یک کلاس است.

در فرایند طراحی و ارزشیابی آموزشی، پس از تعیین اهداف هر سرفصل آموزشی و ایده‌های کلیدی آن، لازم است شواهدی که نشان‌دهندۀ یادگیری دانش‌آموز است برای معلم مشخص شود. این مرحله که معمولاً در فرایند طراحی آموزشی مغفول می‌ماند، از کلیدی‌ترین بخش‌های یک طراحی آموزشی موفق است؛ چرا که اتصال معنادار و ثمربخش اهداف آموزشی و سناریوی آموزشی را تضمین می‌کند. معلم باید تشخیص دهد که در چه موقعیت‌هایی می‌تواند شواهد یادگیری مورد نظرش را جمع‌آوری کند و مطمئن شود که دانش‌آموزان به اهداف آموزشی دست یافته‌اند. جمع‌آوری و تحلیل شواهد یادگیری همان ارزشیابی است. یک ارزشیابی کارآمد و جامع، بیشتر از آنکه شبیه یک یا چند عکس لحظه‌ای باشد، شبیه مجموعه‌ای از تصاویر، متون و عکس‌های گوناگون است که در یک آلبوم جمع‌آوری شده است. از همین رو علاوه بر توجه به استمرار، باید به تنوع استراتژی‌های جمع‌آوری شواهد یادگیری نیز توجه کرد.

جدول زیر اســـتراتـــژی‌‎هـــای جمع‌آوری شــواهــد یادگیـــری را نشـــان می‌دهد:

محورهای سمینار:

⇐ استراتژی‌های جمع‌آوری شواهد یادگیری، تنوع و کاربردها
– هر استراتژی در چه موقعیت‌هایی به‌کار می‌آید؟
– چگونه تنوع استراتژی‌های جمع‌آوری شواهد به رصد کردن مسیر یادگیری کمک می‌کند؟

⇐ استراتژی‌های جمع‌آوری شواهد یادگیری و دایرۀ اهداف
چگونه تناسب معنادار بین اهداف آموزشی و استراتژی‌های جمع‌آوری شواهد یادگیری به ما کمک می‌کند؟

⇐ استراتژی‌های جمع‌آوری شواهد یادگیری و سناریوی آموزشی
استراتژی‌های جمع‌آوری شواهد یادگیری چگونه در طراحی سناریوی آموزشی به‌کار گرفته می‌شوند؟
چه ارتباطی بین موقعیت‌های داربست‌زنی و استراتژی‌های جمع‌آوری شواهد در سناریوی آموزشی وجود دارد؟
چگونه استراتژی‌های جمع‌آوری شواهد یادگیری به گوناگون‌سازی محتوا، فرایند و نتیجه در سناریوی آموزشی کمک می‌کند؟

⇐ استراتژی‌های جمع‌آوری شواهد یادگیری و فرصت یادگیری
چگونه از استراتژی‌های مختلف می‌توان برای بهینه کردن فرایند فرصت یادگیری استفاده کرد؟

⇐ استراتژی‌های جمع‌آوری شواهد یادگیری و کارنما
چگونه از استراتژی‌های مختلف در ارائۀ بازخورد مؤثر استفاده کنیم؟
چگونه ابزارهای گزارش‌دهی در یک کارنما می‌تواند متناسب با هر استراتژی جمع‌آوری شواهد به‌کار گرفته شود؟

زمان‌بندی سمینار آموزشی ۱۴۰۳ رهیار:

 زمـــــــــــــان بـــــــــــرگــــــــــــزاری:

۳۱ / تـیـــــــــــر‌مـــــــــــــــاه / ۱۴۰۳

 مهلت ثبت‌نام شــــنونــــدگان:

بــــــه‌زودی در همـیــــن صـفـــحه

 

• مهلت ثبت‌نـام ارائه‌دهنـدگان:

۲۰ / اســـفـــنــــــد‌مـــــــاه / ۱۴۰۲ 

 تا پایان اسفندماه تمدید شد.🎉

• مـهـلــت ارســال مــقــالات تــــا:

۱۶ / خـــــــــردادمـــــــــــاه / ۱۴۰۳

زمان‌بندی سمینار آموزشی ۱۴۰۳ رهیار:

 زمـــــــــــــان بـــــــــــرگـــــــــــزاری:      تــیـــــــــر‌مـــــــــــــــاه / ۱۴۰۳

• مهلت ثبت‌نام شــــنونــــدگان:      به زودی در همیــن صفــحه

 

• مهلت ثبت‌نام ارائه‌دهنـدگان:     ۲۰ / اســـفنـــد‌مـــاه / ۱۴۰۲   ⇐  تا پایان اسفندماه تمدید شد.🎉

• مـهـلــت ارســال مــقــالات تــــا:      ۱۶ / خـــردادمـــــــاه / ۱۴۰۳

برای ثبت‌نام در قسمت ارائه‌دهندگان انجام مراحل زیر الزامی است:

۱. عضویت رایگان در سامانۀ مدیریت یادگیری (LMS) ⇐ راهنما

۲. پر کردن فرم مشخصات فردی در صفحۀ سمینار ⇐ فرم مشخصات فردی

۳. شرکت در کارگاه آفلاین و ارسال پرسش پژوهشی ⇐ لینک کارگاه

* در این قسمت ثبت‌نام شما به‌عنوان ارائه‌دهنده تکمیل شده و باید مراحل بعدی را از طریق کانال تلگرام دنبال بفرمایید:

اخبار بیشتر را از این طریق دنبال کنید:

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!

خانه‌تکانی ذهن با UbD

آنچه در این پست میخوانید پیشنهاد می‌کنیم قبل از مطالعه، این مقاله را بخوانید: UbD چیست؟ (برای خواندن کلیک کنید)…

بیشتر بخوانید
اقدام پژوهی

⁉️ آیا «اقدام‌پژوهی» واقعا در رشد حرفه‌ایِ معلم‌ها مؤثر است؟

آنچه در این پست میخوانید «اقدام‌پژوهی» یا تحقیق در عملدر حالی‌که راهـکارهـای عملی و کاربـردی برای بهبود کیفیت یادگیری در…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *