🧠 همهٔ ما میدانیم ذهن یک معلم با چالشها و مسائل متنوعی روبهرو است؛
🔻گم شدن در چالش تمام کردن کتاب درسی،
🔻طراحی فعالیتهای جالب اما مبتنیبر فهم دانشآموز،
🔻مبهم بودن معنای دقیق «ایدهٔ کلیدی» و «فهمیدن»،
و …
🧠 فهمیدن بهواسطهٔ طراحی
یک رویکرد تحولآفرین در آموزش است که هم برای معلمان و هم برای راهبـران آموزشی (و یا هرکسی که بر کارِ معلمها تأثیرگذار است) میتواند کارساز باشد.
۱. زمانبندی براساس هدف⏱️
۲. بهینهسازی فعالیتها براساس فهم عمیق🧩
۳. حرکت به سمت ایدهٔ کلیدی🔑
۴. ایجاد چهارچوبی برای نوشتن طرح درس📂
۵. ارزیابی واقعگرایانه🔎
🔻این موارد تنها بخش کوچکی از دستاوردهایی است که این رویکرد میتواند برای یک معلم بههمراه داشته باشد.
به همین دلیل ما در آکادمی رهیار اهمیت ویژهای به این رویکرد میدهیم و تاکنون چند دوره از آن را برگزار کردهایم که با استقبال و نتایج خوبی همراه بوده است.
✔️ در این دوره چه خواهیم کرد!؟ ▪️ ابتدا با رویکرد UbD و ویژگیهای منحصربهفرد آن آشنا میشویم. ▪️ سپس به آموزش و تعریف دقیقی از پایههای اصلی این رویکرد یعنی «فهمیدن و طراحی» میپردازیم. ▪️ در ادامه اساس و مراحل روش «طراحی آموزشی معکوس» را آموزش میدهیم. ▪️ و پس از آن ویژگیهای راهبری آموزشی برای پیادهسازی این رویکرد را آموخته و با شبیهسازی موقعیتهای مختلف، تمرین میکنیم.
✔️ این دوره برای چه کسانی می تواند مفید باشد!؟ ▪️ افرادی که در حوزهی آموزش هستند و میخواهند رویکرد فهمیدن به واسطهی طراحی را در واحد، دپارتمان، مدرسه، گروه درسی یا پایهی خود پیادهسازی کنند. ▪️ افرادی که بهعنوان راهبر آموزشی هدایت معلمانی را به عهده دارند که میخواهند مسیرهای یادگیری کلاس و طرح درسهایشان را براساس روش طراحی آموزشی معکوس بنویسند. ▪️ تمام افرادی که به نحوی با معلمها سروکار داشته و بر کار آنها تأثیرگذارند.
🗓️ دورهٔ جدید فهمیدن بهواسطهٔ طراحی در راه است. 📣
برای کسب اطلاعات بیشتر، در تلگرام برای ما پیغام بگذارید: