گپ‌وگفت‌هایی درباره‌ی نظریه‌ی تکامل | پریسا صحرانورد – آکادمی رهیار
جلسه 7 وبینارهای کاشت-داشت-برداشت
مدرس دوره پریسا صحرانورد
زمان ویدیو 01:29:42
نوشتن نظر کلیک کنید

گپ‌وگفت‌هایی درباره‌ی نظریه‌ی تکامل | پریسا صحرانورد

■ چگونه آشنایی با نظریه‌ی تکامل می‌تواند آموزش علوم را برای معلمان به تجربه‌ای متفاوت و مؤثرتر تبدیل کند؟

زمین سبز، آبی، لاجوردی و فیروزه‌ای که بر آن زیست می‌کنیم، تاریخچه‌ای بسیار طولانی دارد که زندگی ما با ده نسل قبل و ده نسل بعد از خودمان در برابرش چشم برهم زدنی بیش نیست. ما عضوی از تنها یک گونه در میان میلیون‌ها گونه دیگر بر روی ترکه نازکی از درخت تناور حیات هستیم و به قول چارلز داروین در این نوع نگرش به حیات، عظمتی نهفته است.
حیات غنای تحیّرانگیزی دارد که نتیجه فرآیندهای طبیعی و زیستی است و ما نه‌تنها بخش کوچکی از این شگفتی هستیم، لذت‌بخش‌تر اینکه کاشف آن نیز می‌توانیم باشیم.
در این نشست، با معرفی کتاب یاد جنگل دور، نوشته گوردون اوریانز، زیست‌‌‌شناس تکاملی و پرنده شناس، به‌دنبال راهکارهایی برای معلم‌های علوم به بررسی شکل‌گیری برخی از رفتارهای هیجانی انسان در مواجهه با محیط پیرامون پرداختیم.

■ باحضور:
پریسا صحرانورد
* معلم زیست‌شناسی، مؤلف کتاب‌های زیست‌شناسی، تسهیل‌گر کتاب‌خوانی

_________________

◇ آکادمی رهیار، برگزارکننده‌ی دوره‌های توانمندسازی برای معلمان

Instagram.com/rahyaracademy

t.me/Rahyar_Academy

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!

نشستی برای بازاندیشی سالی که گذشت | آرزو حبیبی – غزل اسماعیلی

◇ شماره سیزدهم از مجموعه وبینارهای رایگان «کاشت-داشت-برداشت»

بیشتر بخوانید

در بابِ معلمی دبستان | محمود شیخیان

◇ شماره دوازدهم از مجموعه وبینارهای رایگان «کاشت-داشت-برداشت»

بیشتر بخوانید

نمی‌خواهم به مدرسه بروم | حیدر زندیه

◇ شماره یازدهم از مجموعه وبینارهای «کاشت-داشت-برداشت»

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *