■ چگونه آشنایی با نظریهی تکامل میتواند آموزش علوم را برای معلمان به تجربهای متفاوت و مؤثرتر تبدیل کند؟
زمین سبز، آبی، لاجوردی و فیروزهای که بر آن زیست میکنیم، تاریخچهای بسیار طولانی دارد که زندگی ما با ده نسل قبل و ده نسل بعد از خودمان در برابرش چشم برهم زدنی بیش نیست. ما عضوی از تنها یک گونه در میان میلیونها گونه دیگر بر روی ترکه نازکی از درخت تناور حیات هستیم و به قول چارلز داروین در این نوع نگرش به حیات، عظمتی نهفته است.
حیات غنای تحیّرانگیزی دارد که نتیجه فرآیندهای طبیعی و زیستی است و ما نهتنها بخش کوچکی از این شگفتی هستیم، لذتبخشتر اینکه کاشف آن نیز میتوانیم باشیم.
در این نشست، با معرفی کتاب یاد جنگل دور، نوشته گوردون اوریانز، زیستشناس تکاملی و پرنده شناس، بهدنبال راهکارهایی برای معلمهای علوم به بررسی شکلگیری برخی از رفتارهای هیجانی انسان در مواجهه با محیط پیرامون پرداختیم.
■ باحضور:
پریسا صحرانورد
* معلم زیستشناسی، مؤلف کتابهای زیستشناسی، تسهیلگر کتابخوانی
_________________
◇ آکادمی رهیار، برگزارکنندهی دورههای توانمندسازی برای معلمان